Τρίτη, Ιουνίου 13, 2006

Η ελλαδα της υπερβολης

Το τριημερο περασε , με κακοκαιρια , κρυο , βροχη και γενικα φθινωπορινο καιρο και οχι υψηλες θερμοκρασιες που να σε ετοιμαζουν για το καυτο ελληνικο καλοκαιρι .

Τελος παντων απ ολες αυτες τις μερες που εμεινα σπιτι και ξεκουραστηκα λιγο ενα μου εκανε φοβερη εντυπωση η ξαφνικη εκρηξη της παιδικης βιας που ανακαλυψαν οι Ελληνες , με αφορμη το περιστατικο στη Βεροια , του μικρου Αλεξ .

Απο το πρωϊ ως το βραδυ , ηρθε και η απαγωγη της 16 χρονης και εδεσε το γλυκο , ειχα την εντυπωση οτι ζω σε γκετο , στο South Central , απιστευτες υπερβολες , απιστευτη βλακεια αποκορυφωμα χθες το μεσημερι , που περασα απο το σπιτι φιλικου ζευγαριου , με δυο παιδια στην κρισιμη ηλικια , πανε γυμνασιο .

Οι ανθρωποι πανικοβλητοι , εχουν απαγορευσει στα παιδια να πανε βολτα με το ποδηλατο μακρια , τα παιρνουν πλεον απο το σχολειο , ενω ειναι διπλα στο σπιτι , τσεκαρουν τις παρεες , ενω τις γνωριζουν εδω και χρονια , ειναι καχυποπτοι για τα παντα , ρωτησαν τους καθηγητες στο σχολειο , ρωτανε τα παιδια αν εχουν καποιο προβλημα μετους συμμαθητες τους , πανικος .

Δεν διαφωνω ολα αυτα πρεπει να γινονται , αλλα με μετρο , και γω σαν πατερας αυριο μεθαυριο θα θελω να ξερω αν εχει προβλημα το παιδι μου στο σχολειο , με ποιους κανει παρεα , θα ειμαι συνεχεια με το αγχος μην του συμβει τιποτα , οχι ομως τετοια υπερβολη , λες και το παιδι ειναι στοχος απαγωγεων και πρεπει να το προστατευω συνεχως .

Ξεχασαν φαινεται οτι για δυο τουλαχιστον περιστατικα καθηγητης στην πολη μας εγινε το μαυρο προβατο γιατι τολμησε να δωσει σφαλιαρα σε μαθητη που τον εβρισε , και οτι εγινε σαλος οταν διευθυντης λυκειου αποφασισε οτι πρεπει να κλειδωσει την πορτα του προαυλιου χωρου για να μην μπαινοβγαινουν εξωσχολικοι ή να μην γεμιζουν οι γειτονικες καφετεριες απο μαθητες .

Ζητανε ευθυνες απο καθηγητες τι στιγμη που οι ιδιοι οι γονεις ξεσηκωνονται οταν οι εκπαιδευτικοι κανουν κατι παραπανω απο το να διδαξουν στην ταξη , ζητανε να μπει η αστυνομια στα σχολεια , να φακελωνει παιδακια που μπορει να πουν καμια κουβεντα παραπανω , ζητανε να στιγματιζονται οι ταραξιες ετων 10 και πολλα αλλα που κατω απο το κρατος πανικου πιστευουν οτι θα φερουν αποτελεσμα .

Ημαρτον , ελεος , ειπαμε να ειμαστε της υπερβολης , αλλα παραεγινε το κακο

Μια λυση ειναι να γινουν ολα τα σχολεια στρατιωτικα , σιδηρα πειθαρχεια και να ειναι και ο γονιος σιγουρος οτι το παιδι του δεν θα παθει τιποτα (θα ειναι αραγε?) , αλλη λυση ειναι να τα κλειδωσουν στο δωματιο , να ερχονται καθηγητες σπιτι , να μην τα βλεπει ο ηλιος , να βαλουν και μια καμερα παρακολουθησης για καλο και για κακο .

Και συμμοριες ανηλικων υπαρχουν..... αφου το ειπε η τηλεοραση

Και τα παιδια ολων κινδυνευουν.... αφου το ειπε η τηλεοραση

Και ο καλος μαθητης ειναι στο στοχαστρο γιατι ?

μα ...... το ειπε η τηλεοραση

Ευχαριστω δεν θα παρω

13 Comments:

Blogger YO!Reeka's said...

Διχως άλλο τα πράγματα έχουν ξεφύγει. Φαντάζομαι ότι δεν είναι εύκολη υπόθεση να είσαι γονιός, αλλά ψυχραιμία, με το να μαντρώσεις το παιδί δεν καταφέρνεις τίποτα

12:37 μ.μ.  
Blogger αθεόφοβος said...

Οι γονείς που περιορίζουν τα παιδιά τους την πατάνε όπως οι σύζυγοι:μαθαίνουν τα πάντα τελευταίοι.

3:13 μ.μ.  
Blogger αθεόφοβος said...

Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

3:48 μ.μ.  
Blogger eparxiakosaloni said...

@ αγαπητοι μου Γιωργο και αθεοφοβε

συμφωνουμε

το παιδι δεν ειναι προβατο

δεν μπορεις να το εχεις σε μαντρι

ουτε βεβαια και ελευθερας βοσκης πρεπει να ειναι

ισσοροπια χρειαζεται

9:33 μ.μ.  
Blogger Bliss said...

ποια ειναι η 16χρονη ποι απηχθη?το βλαμμενο απο τον κορυδαλλο?
που λιγουρεψε τον απαγεγωγεα της?τι δουλεια ειχε το βλαμμενο τετοια ωρα εξω?που το σκασε απο το σπιτι?
ε να σου πω την αληθεια εγω στην ηλικια του 16 χρονου δν ηξερα τι σημαινει θα βαλω το ξεκωλο να βγω να χω κινητο και να κανω μπουρδελοτσαρκα!
ειδικα λοιπον κεντρικα μιας πλατειας κορυδαλλου που ειναι φισκα απο μαγαζια κ κοσμο διαρκως δεν δυναται να σε απαγαγει κανεις!μονο οικειοθελως να μπεις σε καποιου το αμαξι!...ε λοιπον εγω αυτα τα ''παιδια'' δεν τα λυπαμαι καθολου!
και δεν ειναι αυτο...ειναι το ελευθερο που τους δινουν οι γονεις!
δλδ εγω ημουν μογγολο που ειχα καποια ορια κ περιθωρια απο το σπιτι?
και ακομα σε τετοια ηλικια δν παυω να δινω δικαιωμα που παω κ που θα μαι...και οχι και καλα επειδη οι γονεις ειναι αυστηροι...οχι διολου αυστηροι δν ειναι ...αλλα θεμα προστασιας..θεμα να ξερω που εισαι οτι εισαι καλα...δν θα παθω κατι αν πω θα ειμαι εκει!τεσπα...προσπρναμε αυτο...την δηθεν μη καταπιεση τω γονιων στα παιδια...

οι δασκαλοι-καθηγητες...οι πλειοψηφια τους...η εστω ενα κομματι τους...εστω το κομματι που εγω γνωρισα...ηταν επιεικως απαραδεκτο.. σε θεμα διαπαιδαγωγισης,συμπεριφορας-τροπων,γνωσεων(και ασ το βγαλαν το ρημαδι το πανεπιστημιο),και γενικα ισορροπιων!κοιταζαν το ρευστο παρα να μαθουν το παιδι πως θα γινει ενας καλος πολιτης...ενας ευσυνειδητος ανθρωπος περα απο τη χαλιναγωγιση του σπιτιου!
το κρατος...!!το κρατος κοιμαται ορ8ιο!οπως και τα υπολοιπα!σε θεματα βιας βιοπραγιας και πολλων ευτραπελων ολα τα κρατη πασχουν!πασχουν σε οργανωση!πασχουν σε πολλα κ πανω απ ολα απο προστασια!....
ολα τα παιδια ειναι θυματα...ειναι θυματα αλλοτε των εαυτων τους...λογου χαρη των 5 ανηλικων που ευθυνονται για την καταληξη του αλεξ,θυματα του ''παιχνιδιου''-->αλεξ και ο καθε αλεξ!...θυματα κοινωνιας και οι 2 κατηγοριες οι προαναφερομενες!
ειναι κριμα να κανεις παιδι και να μην του δειχνεις σωστους κ λογικουσ δρομους!ειναι κριμα να γινεισ δολοφονος στα ματια του παιδιου σου!διοτι εκτος οτι καποιοι κατακρεουργησαν το ατυχο σωμα του μικρου...εδωσαν το στιγμα της δειλιας, της εγκλιματικοτητας στα πατια αυτων των 5 ανηλικων!αντικατοπτριζεται η βιοπραγια!η αναισθησια!
επιτελους...αυτη την μανα...την καθε μανα ποτε θα την σκεφτουν τελικα?αυτην την ψυχη που αφαιρεσαν?ποτε θα την λησμονησουν απο το μυαλο τους αραγε?η μηπως θα στοιχειωσει μεσα τους?
που να ριξεις ευθυνες?στην τυχη?στην κακια την στιγμη?
ποσα παιδακια εχουν χαθει ετσι?ποσος κοσμος εχει υποφερει?ο κοσμος που ζουμε ειναι ανωμαλος...η λεξη ανωμαλια για καποιους μπορει να ειναι λογικη...μονιμως 8α εχουμε ενα ερωτημα...''γιατι?''!
δν υπαρχει το ''επειδη'' ομως!
απλα αφηνεις ο χρονος να περασει...ο πονος να παραμεινει μεσα σου...και ο κοσμος να συνεχισει οπως πριν...διοτι ετσι θα γινει!ο αλεξ σε λιγουσ μηνεσ θα ξσεχαστει,οπως και πολλα αλλα ονοματα ξεχασηκαν!
ειναι κριμα να δινουμε μεγαλο θρασσος στα παιδια μας...δν ειναι ο μοναδικος τροπος επιβιωσης..αν κ παλια αυτο πιστευα.μονο με θρασσος προχωρας..προτιμω ομως να χω τα ιδανικα κ τις αξιες μ ακεραιες απο το να γινω θρασσυτατη και χωρις σεβασμο στον εαυτο μ συνεπωσ κ στουσ γυρω μου!
απλα περιμενω ν ακουσω κ αλλα ευτραπελα και δν θα μενω εκπληκτη...
ο ''θεος''...ας βαλει το χερι του!διοτι ειχε χθεσ στις ειδησεις για εναν οικοδομο που σωθηκε απο μια μπετοβεργα..τον καρφωσε στο λαιμο κ εζησε!και ολοι ειπαν ''θαυμα θαυμα''το ιδιο κ η μαμα μου..λεει'' η παναγια εβαλε το χερι της '' και τησ λεω..''δεν ηταν θαυμα''..μου λεει τι λες και φυσικα ηταν!ηταν πολυ τυχερος!και τησ λεω ακριβως αυτο!ηταν πολυ τυχερος!αν ηταν θαυμα...τοτε η παναγια κ η καθε παναγια θα ηταν εκει στον αλεξ!στην μαρια,στο γιαννη,στον κωστα φρπ!σε οσα παιδια χαθηκαν αδικα...ειτε σε ατυχημα ειτε σε οτιδηποτε!:)
Sorry gia to megalo post!

1:43 π.μ.  
Anonymous Ανώνυμος said...

Έχεις δίκιο, ζούμε στη χώρα της υπερβολής. Υπερβολικός ενθουσιασμός για κάποια πράγματα, υπερβολικός πανικός για κάποια άλλα... Σίγουρα η ευθύνη των media είναι μεγάλη, αλλά μήπως να αναζητήσουμε ευθύνες και από εμάς τους ίδιους που δεν αντιστεκόμαστε στον μεταδιδόμενο τηλεπανικό, και δεν αντιμετωπίζουμε κριτικά την κάθε είδηση η οποία φέρνει (για πολλοστή φορά) το τέλος του κόσμου;

8:57 π.μ.  
Blogger eparxiakosaloni said...

@ μικρη μου μαργκο στα περισσοτερα συμφωνουμε , απλα εχω την εντυπωση οτι ολα ξεκινανε πρωτα απο το σπιτι , δεν ειναι δυνατον να εχουν ολα τα πιτσιρικια κινητα τηλεφωνα απο τα 12-13 , μηχανακι στα 16 γιατι εχουν ολα τα παιδια , ακριβα ρουχα , παπουτσια , να μην ξερουν την αξια του χρηματος και πως αυτο βγαινει
οι γονεις προσπαθουν με καθε τροπο να κακομαθουν τα παιδια τους , ειδικα αυτοι που ειχαν δυσκολα παιδικα χρονια , συχνα ακουω τους δικους μου να λενε εμεις φροντιζαμε να μην σας λειψει τιποτα με τον αδερφο σου και ας στερουμασταν εμεις , αυτο μου ανεβαζει το αιμα στο κεφαλι , μου δωσαν τοσα πολλα , που τα υλικα αγαθα ηταν μηδαμινα μπροστα σε οτι αλλο κερδισα σαν ανθρωπος
οσο για τους καθηγητες ειχα την τυχη να εχω πραγματικους δασκαλους , που ενδιαφερονταν και βοηθουσαν το παιδι , οχι μονο στα μαθηματα , αλλα σε οτι χρειαζεται ενας εφηβος , καθοδηγηση , συμβουλες , παντα διακριτικα και με πολυ αγαπη
παρ ολα αυτα και γω στην ηλικια των 16 (στο λυκειο) ημουν ενα κωλοπαιδο και μισο με μεγαλη ιδεα για τον εαυτο του
ευτυχως πιστευω οτι τωρα , μετα απο αρκετα χρονια συμμορφωθηκα καπως , και οσο το σκεφτομαι η αρχη της "συμμορφωσης" εγινε απο τη στιγμη που με αφησαν να αναλαβω την ευθυνη για τις πραξεις μου

Για μενα αυτο ειναι το βασικο , να δωσεις στο παιδι ολα τα εφοδια , να μπορει να κρινει το καλο απο το κακο , και να εχει το θαρρος να αναλαβει την ευθυνη των πραξεων του (οταν μεγαλωσει καπως)
Αχ δυσκολο να μεγαλωνεις παιδια σημερα :)

10:59 π.μ.  
Blogger eparxiakosaloni said...

@ νικο αυτο λεω και γω , ολα μεγαλοποιουνται στο μεγενθυντικο φακο της τηλεορασης και των αλλων μεσων

ευθυνη δικη μας ειναι να μην παρασυρομαστε

να δουλευει και λιγο το ρημαδι το μυαλο

ασχετο , αν κοιταξεις ειδησεις σε διαφορετικα καναλια , θα δεις διαφορετικες εκδοχες της ιδιας ιστοριας , διαγωνισμος εντυπωσιασμου , ποιος θα πει την μεγαλυτερη χοντραδα για να μας κερδισει

απιστευτα πραγματα

11:03 π.μ.  
Blogger weirdo said...

Η αλήθεια είναι ότι έχουν αυξηθεί σήμερα οι κίνδυνοι που απειλούν τα παιδιά.. Αρκετά.. Και αυτό τρομάζει τους γονείς.
Όμως το να καταλήγεις στο άλλο άκρο, όπως πολύ σωστά λες, έχει πολύ χειρότερες συνέπειες.
Πρέπει να μεγαλώσεις 'δυνατά', ανεξάρτητα παιδιά, ικανά αύριο -μεθαύριο να αντιμετωπίσουν τη σκληρή πραγματικότητα της (κωλο)κοινωνίας μας.
Ο γονιός (και ο εκπαιδευτικός) πρέπει να είναι δίπλα στο παιδί και όχι καταπάνω του.
Ναι στην αγάπη και την προστασία, όχι στην υστερία και την υπερβολή.
Ναι στη σωστή συμβουλευτική και καθοδήγηση, όχι στην αυταρχική χειραγώγηση.
Ναι στο μέτρο, όχι στα 'υπέρμετρα' και τα 'ημίμετρα'.

Δυστυχώς, η δημαγωγική τρομολαγνεία των ΜιΜιΕ, έχει κάνει το 'τόσο', 'τόόόόόσο' (μετά συγχωρήσεως).

Πάντως, είναι δύσκολο πράγμα να είσαι γονιός και ειδικά σήμερα.

Bonjour

1:19 μ.μ.  
Blogger eparxiakosaloni said...

@ weirdo μωρε ολοι ξερουμε τι πρεπει να γινει

ποιος το κανει ειναι το θεμα

1:23 μ.μ.  
Blogger weirdo said...

(Ακριβώς..)

1:44 μ.μ.  
Blogger Bliss said...

ena megalo ante gamhsou sthn katantia mas! axxxxxxxxxxx shmera exw kefia!mouaxaxaxa

1:58 μ.μ.  
Blogger eparxiakosaloni said...

@ μαργκο μικρη μου

τρελλα κεφια βλεπω ;)

μοργκανα τι να κανουμε καλη μου εδω γεννηθηκαμε , αλλαζει ετσι ευκολα ο ανθρωπος ?

για την οποια ελλαδα θα πουμε

με πιανει και μενα καμια φορα το παραπονο και λεω ( και τα ακουω εγω βεβαιως βεβαιως)

γουιρντο εμεις οι δυο συμφωνουμε

8:53 μ.μ.  

Δημοσίευση σχολίου

<< Home